9 Nisan 2013 Salı

8- Eski Yazı bilmek

 İbranice'yi bilmeseniz bile İbrani harflerini tanıyıp, seslendirecek ve harflerin anlamlarını bilecek, istediğiniz bir şeyi İbrani alfabesi ile yazabilecek kadar kültürünüz yoksa Kabala ile ilgilenemezsiniz. Kabala pratiği bile demiyorum. İlgilenemezsiniz diyorum. Bu husus dünyanın bütün mistik ve majikal ekolleri için geçerli birşeydir. Şimdi Kabala'yı, Havâss'ı bir yana bırakın. Müzikle ilgilendiğinizi varsayın. Notaları bilmeden, tanımadan nasıl müzik yapabilirsiniz? Tabii ki, aynı şey Havâss için de geçerlidir. Arap alfabesi, Eski Türkçe yazı tarzı Havâss'ın notalarıdır. Yukarda, Arapça Kur-an konusunda, Kur-an'ı Arapçadan okuyabilmek gerektiğini söyledim. Burada söz konusu olansa Türkçedir. Fakat Eski harflerle yazılıp, okunun Türkçe. Bunu mutlaka becerebilmeniz gerekmektedir. "Ben zikir, meditasyon filan yaparım, yetenekliyim ve Havâss'taki bazı duaları da birine sorup, Türkçe harflerle yazıp, okurum ve başarılı olurum." diyorsanız, şunu bir deneyin: Herhangi bir ülkedeki bir ciddi bir müzik kuruluşuna gidin. "Ben doğuştan müziğe kabiliyetliyim kardeşim. Nota mota bilmeme de gerek yok. Köyde çok güzel kaval çalardım burada da nota bilmeden senfoni bestelerim." deyin bakalım size kaç kişi yere yatarak, kaç kişi iki büklüm olarak gülecek bir sayın. Havâss'la ilgilenecekseniz sadece istediğiniz şey ve isimleri yazmak için değil, eski yazıyla basılmış veya el yazması şeklindeki metinleri de okuyabilecek kadar eski yazı ve eskidili bilmelisiniz. Bu hiç de zor bir şey değil ve ortalama zekada olan bir kimse en fazla onbeş gün içinde eski yazıyı, o yazıyla yazılmış bir romanı okuyabilecek derece öğrenebilmektedir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UA-39302698-1